Tuesday, September 9, 2008

dedicated to accPallMall

semalam aku terbace blog si pallmall kat sini..

terharu biru ngn kisah hidup die ngn cik M..

mall, aku ade tip cm ne nak lupakna die..

praktik la yee.

zzzzz

tips menghilangkan cik M dlm ingatan mu!!!!

Terima Hakikat
Pertama sekali and perlu menerima hakikat si-Dia anda bukan lagi milik anda. Anda perlu belajar untuk menerima kenyataan bahawa pertemuan akan berakhir dengan perpisahan dan perpisahan adalah permulaan kepada pertemuan.

Melarikan diri
Siapa kata melarikan diri tidak menyelesaikan masalah ? Memang melariakan diri tidak akan menyelesaikan masalah tetapi ia dapat mengurangkan tekanan anda. Cuba anda pergi ke satu tempat yang agar jauh dari tempat anda dan rehatkan minda anda. Tapi jangan la buat kerja gila dengan pergi ke tempat anda date dengan si-Dia anda.

mfjacker: tindakan ko lari mase kat mcD dikira bertepatan la.. zzz

Luahkan perasaan anda
Emmm luahkan perasaan anda kepada sahabat karib anda. Mungkin dia tidak banyak membantu tetapi sekurang-kurangnya dengan meluahkan perasaan anda akan dapat menghilangkan tekanan anda.

mfjacker: xpe mall, ko luah kan je kat ktrng.. ak snggup dgr luahan ati ko.. tp pkai diadoran dulu..zzzz

Anda pula dengar luahan mereka
Apabila anda mendengar luahan rakan anda sekurang-kurangnya anda tahu bahawa anda bukan seorang sahaja menerima nasib yang teruk .

Ingat dekat orang lain
Masih tak dapat lupakan si Dia? Urghhh susah nie. Macam nie la kalau masih teringatkan si Dia kenapa anda tak cuba ingat dekat orang lain… Ahli keluarga ke, artis ke, idola ke, tapi kalau boleh jangan cuba untuk teringatkan kawan sejantina anda… Bahaya tu karang jadi lain lak.

Buang jer hadiah tu
Bunga ke… Jam ke… Penanda buku ke… Novel ke… Anda buang sahaja hadiah tu… Mungkin ia seperti anda tidak menghargainya namun itulah yang terbaik. Atau anda pulangkan kembali hadiah itu kepada si Dia. Walaubagaimanapun jangan jual hadiah itu kerana anda seperti menghina pemberian si Dia. Dan satu lagi kalau si-Dia bagi anda hadiah seperti rantai emas berjumlah RM5000 saya rasa takyah laa buang hadiah tu. ;))

mfjacker: jgn buang mall. bg kat aku..zzzz

1 comment:

accpallmall said...

aku pmall(bkn nme sbnr)...
tq papa cz bg nsihat kt aku..
tp aku rse ssh la nk wt pe y ko srh..
so..erm i will try my best for all my frenz that help me to solve my prob..

erm lg satu papa..
cmne aku nk tambah kn berat badan????
aku tgk ko makin ari dlm pose ni mkin bertambah..
so aku nk tau la cre ye..
heheheheee..

bkn pe papa..
aku nk krg kn stress tu y aku nk bina n naek berat bdn..
hahahahaa